مقالات آموزشی, هیتر صنعتی, هیتر و انواع سیستم های گرمایشی

بخاری صنعتی

بخاری صنعتی، بخاری کارگاهی،بخاری اداری، هیتر صنعتی، هیتر کارگاهی

بخاری صنعتی و سیستم های نوین گرمایشی

بخاری صنعتی (هیتر) یکی از سیستم های گرمایشی محسوب می شود که با مصرف انرژی(نفت -گازوئیل-گاز-برق) تولید گرما نموده و دمای محیط را بالا می برد. سیستم های گرمایشی دارای مدل های بسیار متنوعی می باشد . طریقه کارکرد آنها اگرچه در اساس شبیه به یکدیگر است اما تفاوت های بسیار مهم و چشمگیری نیز دارند. انتخاب نوع مناسب هیتر در راندمان آن بسیار حائز اهمیت می باشد. این سیستم ها به صورت گسترده در مساجد، کارگاه ها، سوله های صنعتی، مدارس، پاساژها، ادارات ،کارخانه ها،گلخانه ها، فروشگاه ها و … جهت ایجاد گرمای مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های نوین گرمایشی با داشتن سیستم های هوشمند کنترل دما و زمان بندی (تایمینگ) و همچنین سنسور  حساس به co، سنسور حساس به دود smoke  و سیستم های اعلان حریق ضریب ایمنی محیط را بالا برده و باعث کاهش مصرف سوخت و هزینه می شوند .

تفاوت بخاری صنعتی و بخاری خانگی

میزان گرمایش بخاری های صنعتی به مراتب از بخاری های خانگی بیشتر است . ظرفیت گرما دهی بخاری های صنعتی از 100 کیلوکالری بر ساعت تا 700 کیلو کالری بر ساعت می باشد که با توجه به سفارش مشتری می تواند در ظرفیت های بالاتر نیز تولید شوند اما بخاری های خانگی ظرفیت گرمادهی در حدود 8000 کیلو کالری دارند.

در بخاری های صنعتی جهت پرتاب گرما از فن های صنعتی استفاده می شود که بر حسب نیاز مشتری می تواند فن آکسیال و یا فن سانتریفیوژ باشد اما بخاری های خانگی بیشتر فاقد فن می باشند.

ابعاد هیتر صنعتی با توجه به ظرفیت هوادهی بسیار بیشتر از بخاری های خانگی می باشد.

هیتر صنعتی دارای سیستم هوشمند اتوماسیون می باشد و در ان ها از مشعل های صنعتی استفاده می شود که در بخاری خانگی بدین صورت نیست.

انواع بخاری صنعتی بر حسب نوع سوخت

هیتر های صنعتی  را با توجه به نوع سوخت به پنج دسته تقسیم می شوند.

  • بخاری صنعتی نفتی (در مدل های قدیمی)
  • بخاری صنعتی گازوئیلی
  • بخاری صنعتی گازی
  • بخاری صنعتی دو گانه سوز
  • بخاری صنعتی برقی

انواع بخاری صنعتی بر حسب نوع فن

هیتر های صنعتی بر حسب نوع فن به کار رفته در سیستم آنها به دو گروه تقسیم می شوند. قابل ذکر است که از هیتر های با فن سانتریفیوژ می تواند جهت کانال کشی استفاده نمود.

  • بخاری های صنعتی با فن آکسیال
  • بخاری های صنعتی با فن سانتریفیوژ

انواع بخاری صنعتی بر حسب نوع عملکرد

با توجه به گستردگی سیستم های گرمایشی دریافت مشاوره از کارشناسان و متخصصان این حوزه باعث می شود علاوه بر داشتن هوای مطبوع و مناسب در محیط در مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات و دریافت مشاوره رایگان و همچنین بازدید رایگان (در تهران) با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

مطالعه بیشتر

 انواع هیتر صنعتی و تابشی

هیتر مناسب گلخانه

 

1 دیدگاه در “بخاری صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید