مقالات آموزشی

قیمت کولر آبی صنعتی

کولر آبی چیست؟

قیمت کولر آبی صنعتی یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید این نوع از کولر ها می باشد. با افزایش دما در فصول گرم سال جهت تامین سرمایش و نیز ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت لازم است تا با استفاده از تجهیزات و وسایل دمای این فضا ها را به میزان قابل قبولی کاهش دهیم.

بکی از این تجهیزات کولر های آبی می باشند. کولر های آبی با قابلیت تبخیرآب، هوا را خنک می نمایند. در حقیقت کولر های آبی با فرآیند سرمایش تبخیری باعث خنک شدن محیط می شوند.

در فرآیند سرمایش تبخیری از تبخیر برای جذب گرمای محیط استفاده می شودبه این صورت که قطرات آب این دما را برای تغییر حالت از مایع به بخار جذب می نمایند. مقدار گرمای محسوس جذب شده توسط آب به میزان آب تبخیر شده بستگی دارد. لازم است به این نکته اشاره کنیم که فرآیند سرمایش تبخیری یک فرآیند بسیار بسیار قدیمی و کهن می باشدکه به هزاران سال قبل بر میگردد. فرآیند سرمایش تبخیری در تمدن های ایران و مصر باستان در هزاران سال قبل مورد استفاده قرار می گرفت.

با پیشرفت بشر و تکنولوژی تغییراتی در ساختار این دستگاه ها ایجاد شده است. می توان گفت که کولرهای آبی تبخیری امروزی براساس نمونه های اولیه دهه 1900 میلادی که توسط شرکت امریکایی تولید شده است، ساخته می شود.

سرمایش تبخیری می تواند به یکی از روش های زیر باشد:

  • سرمایش تبخیری مستقیم
  • سرمایش تبخیری غیر مستقیم
  • سرمایش تبخیری مختلط ( خودبه خودی)

با توجه به آنکه این نوع کولر ها دارای پیشینه ای هزار ساله در ایران می باشند به عنوان کولر های ایرانی نیز در جهان شناخته می شوند. لازم است این مطلب را بیان کنیم که قدیمی ترین نمونه از این کولرهای آبی توسط ایرانیان ساخته شده است که همان بادگیرهای ساختمان های کویری می باشد.

عملکرد این بادگیرها به این صورت می باشد که در ابتدا جریان هوای بیرون به داخل این بادگیرها هدایت می شود، با توجه به وجود تشت های آب که در داخل این بادگیرها قرار دارد هوا خنک شده و سبک میگردد. این هوای خنک به داخل ساختمان هدایت می شود و موجب خنکی و آسایش افراد می گردد.

مجموعه گرماسرد با بیش از چند دهه فعالیت در زمینه طراحی و ساخت کولر های آبی صنعتی قادر به تامین کولر های آبی صنعتی بزرگ با سایز های مختلف می باشد. این شرکت قادر است برای سالن های بزرگ تولیدی، سوله های بزرگ، کارگاه های صنعتی . … کولر هایی با سایزهای هوادهی مختلف تولید نماید تا افراد در این فضاها آسایش و آرامش لازم برای انجام فعالیت ها روزمره را داشته باشند. تولیدات کولر های صنعتی مجموعه گرماسرد در دو نوع سانتریفیوژ و آکسیال می باشد.

کولر آبی صنعتی سلولزی در فضاهای پارت بندی شده

برای فضاهایی که دارای قسمت های مجزا از یکدیگر هستند و در هر قسمت سیستم کانال کشی موجود می باشد از کولر های آبی صنعتی با فن سانتریفیوژ استفاده می شود.

برای فضاهایی مانند سوله های بزرگ و کارگاه های صنعتی که سیستم کانال کشی در این فضا ها وجود ندارد از کولرهای صنعتی با فن آکسیال استفاده می شود.

پد سلولزی در کولرهای آبی بزرگ

در کولر های آبی صنعتی تولید شده در مجموعه گرماسرد بجای پوشال از پد های سلولوزی استفاده می شود. علت استفاده از این نوع پد های اروپایی را می توان در چندین عامل مهم و اصلی بیان نمود. اولین عامل مورد توجه در استفاده از پدهای سلولولزی بجای

پوشال های قدیمی یکنواختی منافذ موجود بر روی پد ها می باشد. این یکنواختی در منافذ باعث می شود تا عبور جریان هوای از داخل منافذ پد نسبت به منافذ پوشال دارای یک حالت یکسان و یکنواخت باشد. این امر موجب بهتر شدن هوادهی کولر می گردد. قیمت کولر آبی صنعتی با پد سلولزی نسبت به کولر آبی پوشالی بالاتر است اما کیفیت بالای پدهای سلولزی جبران این قیمت را در دراز مدت جبران می نماید.

عامل بعدی در مورد استفاده از پدهای سلولوزی که ارتباط مستقیمی با هوادهی دارد این است که در این کولرها میزان سرمایش در حدود 15 تا 20 درصد نسبت به کولر های آبی دارای پوشال بیشتر می باشد.

سومین عامل مهم و قابل بررسی در استفاده از پدهای سلولوزی، عدم ایجاد حساسیت های تنفسی می باشدکه درکولرهای قدیمی این مشکل بسیار قابل مشاهده بوده است ولی در کولرهای جدید که از پد های سلولوزی استفاده می کننداین مشکل حذف شده است.

عامل مهم دیگری که باعث تمایز پد های سلولوزی از پوشال شده است این مطلب می باشد که زمان استفاده از این نوع پدها بیشتر از پوشال می باشد. این امر خود می تواند موجب صرفه جویی اقتصادی برای مجموعه های مصرف کننده شود.

قیمت کولر آبی صنعتی ایران هواساز

در مجموعه ایران هواساز  کولر های صنعتی آبی در سایزهای مختلف از 11000 تا 50000 متر مکعب ساخته می شود. کولر های آبی سانتریفیوژ این مجموعه در سایز های 11000، 13000، 18000، 25000 و 50000 متر مکعب بر ساعت ساخته می شوند. کولر های سانتریفیوژ صنعتی مجموعه گرماسرد دارای درب تعمیر و نگهداری می باشد که در صورت استفاده از یخ برای پایین آوردن بیشتر دمای محیط می توان از این درب استفاده نمود. قیمت کولر آبی صنعتی این مجموعه در مقایسه با محصولات مشابه بازار بسیار مناسب می باشد.

کولر های آبی صنعتی آکسیال این مجموعه دارای سایز های 13000، 18000، 40000، 45000، 50000 متر مکعب بر ساعت می باشد. در این کولر ها اتصال الکتروموتور به پروانه بصورت مستقیم می باشد. قیمت کولر آبی صنعتی آکسیال به نسبت کولرهای صنعتی سانتریفیوژی کم تر می باشند.

جنس بدنه در هر دو نوع کولر آبی صنعتی ساخته شده در مجموعه گرماسرد دارای ضخامت بالا می باشد. با توجه به اینکه بدنه این کولرها در معرض رطوبت بالا می باشد، به منظور دوام و افزایش طول عمر دستگاه دارای پوشش رنگ کوره ای با ضخامت بالا می باشد. علا وه برآن جنس بدنه و پروانه از نوع ورق گالوانیزه می باشد.

کولر های این مجموعه دارای قیمت بسیار مناسب می باشد.

کلیه محصولات این مجموعه دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید